Jan Kopecký s Janem Hlouškem vítězi 50. Rallye Český Krumlov
Profilovka
20. 05. 2023.
811

50. Rallye Český Krumlov, která je zařazena do FIA European Rally Trophy, PSG Mistrovství ČR v rally a Autoklub Mistrovství ČR v rally historických automobilů, dnes pokračovala svou druhou etapou. V sobotním harmonogramu bylo celkem sedm úseků v celkové délce 90,54 měřených kilometrů. Pouze jediný průjezd pro soutěžící měla rychlostní zkouška Malšín. Poté se posádky vydaly na českokrumlovskou legendu, kterou představují Malonty, tentokrát se startem v Rychnově nad Malší. Posledním testem byl tradiční Kohout jedoucí se rovněž v obráceném směru. Po první sekci soutěžící zamířili do CB Auto Rallye Arény v Českých Budějovicích, kde je čekal první průjezd touto diváckou rychlostní zkouškou. Následoval servis a opakovaný průjezd tímto měřeným úsekem. Poté se startovní pole vydalo vstříc posledním dvěma rychlostním zkouškám, což byly opakované průjezdy Malonty a Kohoutem. 50. ročník Rallye Český Krumlov se zapsal k několika málo ročníkům, během kterých se z nebe nespustil déšť, případně se nepřihnala (ideálně v pátečním podvečeru) nějaká vydatná jarní bouřka.

Do sobotní etapy nenastoupili Martin Šikl s Mitsubishi Lancer EVO VI, Michael Franz s Volkswagenem Golf III Kit Car, Wolfgang Irlacher s Peugeotem 208 Rally4 nebo David Směja s Hondou Civic Vti.

Jan Kopecký s Janem Hlouškem na trati 50. Rallye Český Krumlov 2023

Jan Kopecký s Janem Hlouškem, startující se Škodou Fabia RS Rally2, zajeli na prvním měřeném testu sobotní etapy nejrychlejší čas. Václav Pech navigovaný Petrem Uhlem, proťali cílovou fotobuňku ve druhém nejrychlejším čase s dílčí ztrátou 0,6 vteřiny, ale pořadí na čele tato ztráta nijak neohrozila. Výbornou formu ze včerejší etapy potvrdil i Dominik Stříteský, který spolu s Jiřím Hovorkou zajeli třetí nejrychlejší čas. Přímo v diváckém místě na malšínské návsi předvedl kolostřešní kombinaci Filip Ocelka s Renaultem Clio Rally4. Rychlostní zkoušku sice s větší ztrátou dokončil, ale za jejím cílem odevzdal výkaz. Domácí Vlastimil Daňhel startující s Renaultem Clio R3, musel v této rychlostní zkoušce odstoupit kvůli problémům se servořízením. Po průjezdu malšínským testem odstoupil kvůli poruše motoru Mitsubishi Lancer EVO III dosud vedoucí jezdec kategorie historiků Vlastimil Neumann. Do čela se posunul Jindřich Štolfa s Fordem Escort RS 1600.

Malonty … Fanouškům automobilových soutěží není potřeba tuto obec nijak představovat. V historii tato legendární rychlostní zkouška nejednou rozhodla o vítězi celé soutěže. Nejinak tomu bylo i během jubilejního 50. ročníku Rallye Český Krumlov. Václav Pech odstoupil ze soutěže přímo na návsi v Malontech kvůli technické poruše (poloosa) jeho Fordu Focus WRC z průběžně vedoucí pozice. Nejrychlejší čas naměřila časomíra Janu Kopeckému, který se po odstoupení plzeňského jezdce posunul do čela soutěže. Dominik Stříteský zajel na Malontech druhý čas a díky odstoupení Václava Pecha se posunul i na průběžně stříbrnou příčku. Třetí nejrychlejší čas zajel Adam Březík a rovněž se posunul na průběžnou bronzovou pozici v celkovém pořadí. Malonty znamenaly konečnou i pro Miloslava Stejskala, který havaroval.

Aleš Jirásek se na poslední rychlostní zkoušce probojoval na celkové druhé místo

Třetím klasickým měřeným úsekem sobotní etapy byl Kohout. Pohroma jezdců jedoucích na „průběžných stupních vítězů“ pokračovala. Na skoku „U Zikeše“ před obcí Soběnov havaroval po skoku Dominik Stříteský. Jeho Škoda Fabia R5 skončila po nárazu do pravého břehu za skokem v několika kotrmelcích. Posádka přečkala nehodu bez újmy na zdraví. Na průběžně stříbrnou pozici se tak posunul Adam Březík s Ondrou Krajčou, kteří jeli rovněž se Škodou Fabia R5. Na třetí místo se posunuli Věroslav Cvrček s Tomášem Proktorátem na stejném voze. Na Kohoutu ze soutěže kvůli technickým problémům svého vozu odstoupil Ján Kundlák, dosud nejrychlejší v poháru vozů s jednou poháněnou nápravou.

Před přejezdem do Českých Budějovic se soutěžící krátce zastavili v přeskupení, které bylo situováno na náměstí v Kaplici. První průjezd rychlostní zkouškou na Výstavišti České Budějovice vyhráli Jan Kopecký s Janem Hlouškem. Druhý nejrychlejší čas zaznamenal Aleš Jirásek s Petrem Machů, třetí pak Ondřej Šimek s Vítězslavem Baďurou. Následovala návštěva servisního areálu, kde mechanici zkontrolovali, případně opravili závodní speciály a soutěžící si průjezd měřeným úsekem v CB Auto Rallye Aréně zopakovali. Nejrychlejší čas (o 1,1 vteřiny rychlejší než v předchozím průjezdu) ukázaly hodiny opět Janu Kopeckému a jeho Škodě Fabia RS Rally2. Aleš Jirásek se Škodou Fabia R5 si připsal znovu druhý nejrychlejší čas. Třetím nejrychlejší čas zajeli Jihočeši David Soldát a Jan Winzig se Škodou Fabia R5. V průběžném pořadí se na čele nic nezměnilo.

Věroslav Cvrček dokončil 50. Rallye Český Krumlov na třetím místě absolutně

Jan Kopecký zajel nejrychleji i druhý průjezd Malonty. Po odstoupení svých největších soupeřů nejel ale žádnou „údržbu“, protože oproti prvnímu průjezdu se zlepšil skoro o sedm vteřin. Aleš Jirásek opět zajel druhý čas, Věroslav Cvrček třetí. Před závěrečnou rychlostní zkouškou je rozdíl mezi druhým Cvrčkem a třetím Jiráskem pouhých deset vteřin.

Finálovým měřeným úsekem byl Kohout. Necelých dvanáct kilometrů zajel nejrychleji opět Jan Kopecký a vyhrál 50. Rallye Český Krumlov 2023. Stal se tak již po osmé vítězem českokrumlovské soutěže a má na kontě největší počet vítězství v historii. Věroslav Cvrček zajel na poslední rychlostní zkoušce až sedmý čas, což znamenalo, že ho v celkovém pořadí přeskočil Aleš Jirásek.

Nejrychlejší „dvoukolkou“ se stali René Dohnal s Romanem Švecem s Peugeotem 208 Rally4, další v pořadí Dominik Novotný s Tomášem Brůžkem s Opel Corsa Rally4, třetí David Štefan s Ondřejem Viktorou s Peugeotem 208 Rally4.

Výsledky 50. Rallye Český Krumlov absolutně:

  1. Kopecký / Hloušek – Škoda Fabia RS Rally2 1:26:32,5
  2. Jirásek / Machů – Škoda Fabia R5 +5:22,5
  3. Cvrček / Proktorát – Škoda Fabia R5 +5:25,3
  4. Vlček / Kunst – Hyundai i20 R5 +6:09,7
  5. Trojan / Jůrka – Škoda Fabia R5 +7:09,3
  6. Soldát / Winzig – Škoda Fabia R5 +7:25,3
  7. Šimek / Baďura – Ford Fiesta R5 +9:23,9
  8. Dohnal / Švec –Peugeot 208 Rally4 +10:,9
  9. Tomek / Zeman – Škoda Fabia Rally2 Evo +11:02,9
  10. Voldřich / Odvárka – Mitsubishi Lancer EVO VI +12:32,3

V kategorii historických automobilů se radoval z vítězství Martin Knížek navigovaný Petrem Šleglem. Tato dvojice startovala s BMW 318 iS. Na druhém místě skončil Libor Kotrmon jedoucí s Věrou Pečenkovou. Jejich Ford Escort RS Cosworth zaostal za vítězným BMW o téměř dvě minuty. Bronzovou příčku obsadili Jiří Kašpar s Pavlem Adámkem, startující se Škodou 130 LR. Do dvanácté rychlostní zkoušky byl na čele závodu Jindřich Štolfa s Fordem Escort RS 1600, ale porucha spojky ho zastavila. Do čela se dostal Jan Frei s Romanem Maryškou. Bohužel i jejich Škodu 130 LR postihla v posledním měřeném úseku technická závada a soutěž tak nedokončili.

Výsledky 50. Rallye Český Krumlov – historické automobily

  1. Knížek / Šlegl – BMW 318 iS 1:45:42,4
  2. Kotrmon / Pečenková – Ford Escort RS Cosworth +1:57,0
  3. Kašpar / Adámek – Škoda 130 LR +2:26,2
  4. Pavlíček / Stráský – Ford Escort RS 1600 +2:41,5
  5. Šrámek / Poch – BMW 318 iS +3:33,4
  6. Jurečka / Jurečka – Subaru Impreza 555 +5:22,6
  7. Mihulka / Soumar – Ford Escort RS 2000 +7:48,3
  8. Pavlát / Trnka – Toyota Celica GT Four +8:05,7¨
  9. Hejhal / Hejhal – Škoda 130 LR +9:24,0
  10. Tejkal / Hamšík – Subaru Impreza 555 +11:23,2

Do cíle dojeli i historické závodní automobily, které startovaly v rámci XV. Rallye Legendy Show.

autor: Dalibor Benych

rallyekrumlov.cz

Nejčtenější
1
Post image
2
Post image